زمان مطالعه: 2 دقیقه

دی اند جی ( داستان دولچه و گابانا )

خانه مد لوکس ایتالیایی دولچه و گابانا در سال ۱۹۸۵ توسط دو طراح مد به نام های دومنیکو دولچه و استفانو گابانا تاسیس شد که مخفف آن ها D&G است.

این دو طراح که در آن سال در مجموع کمتر از ۲۰۰۰ دلار سرمایه داشتند، امروزه «قدرتمندترین طراحان زمان ما» به شمار می روند و یکی از ثروتمندترین مردان ایتالیا به حساب می آیند.

دومنیکو دولچه در سال ۱۹۵۸ در شهر کوچکی در استان سیسیل ایتالیا به دنیا آمد. او در خانواده ای عاشق مد به دنیا آمد.

پدرش خیاط و مادرش پارچه و لباس فروش بود. طبیعی بود که از مد برای بیان شخصیت و استایل خود استفاده کند.

او چیزهای زیادی در مورد صنعت مد از والدینش آموخت و دوران کودکی خود را با کار در کارخانه کوچک پوشاک آنها گذراند.

استفانو گابانا زندگی کاملا متفاوتی داشت. او در سال ۱۹۶۲ در میلان در خانواده ای ونیزی به دنیا آمد.

مادرش در یک خشکشویی و پدرش در یک کارخانه چاپ کار می کرد. در واقع بعد از ۱۵ سالگی بود که به مد علاقه مند شد. با این حال، خود او اعتراف می کند که این دولچه بود که همه چیزهای لازم در مورد طراحی مد را به او آموخت!

راز موفقیت دی اند جی

همه می دانند که هیچ دستورالعمل جهانی برای موفقیت وجود ندارد. برای Dolce & Gabbana، این دستور غذا در درجه اول شامل عشق و احترام است.

یکی دیگر از نیروی محرکه در توسعه و رشد نام تجاری آنها، دعواهای مکرر آنهاست.

آنها به ندرت در مورد چیزی به توافق می رسند، بنابراین دائماً با یکدیگر بحث می کنند و همین بحث ها است که ایده های جدید و مفاهیم جالبی را تولید می کند که منجر به موفقیت و شکوفایی برند می شود.

 

10 حقیقت جالب در مورد دو میلیاردر ایتالیایی مشهور و برند مشهور جهانی آن ها:‌

  1. زمانی که دومنیکو دولچه کودک بود، رویای او کار کردن در جورجیو آرمانی بود و خوشبختانه این آرزو محقق نشد!
  2. دولچه و گابانا نه تنها شرکای تجاری، بلکه شرکای عاشقانه نیز بودند. در سال ۲۰۰۵، آنها از هم جدا شدند و تا سال ۲۰۰۸ به طور جداگانه زندگی کردند. اما بعد دوباره با هم برگشتند.
  3. اولین بوتیک آنها نه در میلان و نه حتی در اروپا، بلکه در توکیو ژاپن افتتاح شد. (سال ۱۹۸۹)
  4. دولچه و گابانا از سال ۲۰۰۶ اسپانسر و طراح رسمی تیم ملی فوتبال ایتالیا بوده و با تیم های فوتبال آث میلان و چلسی نیز همکاری داشته اند.
  5. دومینیکو دولچه اولین لباس خود را زمانی که تنها ۶ سال داشت (یک شلوار مردانه) طراحی کرد.

 

عطرهای دولچه و گابانا

عطرها و ادکلن های دولچه و گابانا تجسمی واقعی از لوکس مدیترانه ای و پیچیدگی ایتالیایی هستند. آنها مجموعه ای مجلل و چشمگیر از عطرهای مردانه و زنانه را ارائه می دهند که دارای گوهر اصلی این برند مد هستند. ادکلن های مردانه آنها جسور، کاریزماتیک و نفیس است. در حالی که ادکلن های زنانه به شکلی استثنایی دارای ظرافت بوده و حساسیت ویژه ای زنانه در خود دارند. مردان و زنانی که عاشق عطرهای دولچه و گابانا هستند، مانند سبک برندشان هرگز پیر نمی شوند!